Palić się do luksusu

Czym jest luksus? Z pewnością inwestycją na lata. Nie chodzi tylko o to, że coś będzie nam długo służyło, ale też o czas spędzony na wytworzeniu produktu, proces doskonalenia umiejętności i perfekcyjne wykonanie.

Monica Khemsurov, Eviana Hartman i Su Wu mają oko do luksusowego designu. Czerpiąc wiele z doświadczenia pisarki i kuratorki sztuki oraz kontaktów zawodowych, zdecydowały się połączyć swoje poczucie estetyki z niszą, jaką okazał się rynek produktów dla palaczy. Efektem końcowym stała się Tetra – internetowy sklep i marka dedykowana estetom ze słabością do palenia.

W kreatywnym Los Angeles skumulowały wokół siebie projektantów, którzy zaczęli tworzyć przedmioty dla Tetry. Inspiracją stały się kultowe akcesoria dla palących, między innymi popielniczka Marianne Brandt marki Alessi. Na mood boardzie pojawiły się przedmioty vintage, elementy z mosiądzu, marmuru i rzeźby. Projektanci z Leah Nall, Fundamental Berlin i Fort Standard wzięli się do pracy. Joe Doucet stworzył elegancką popielnicę pokrytą 24-karatowym złotem, Helen Levi przerobiła pozłacaną ceramikę w kształcie ręki na popielniczkę ze stojakiem na fajki, a projektanci z Tsubota Pearl zaprojektowali minimalistyczną matową zapalniczkę.

Współcześnie sukces odnoszą projekty na skraju różnych dziedzin – mody i biotechnologii albo tradycyjnego rzemiosła i nanotechnologii. Tetra wypełniła niszę zarezerwowaną dla entuzjastów pięknych przedmiotów i palenia. Czym jest luksus w XXI w.? Kuratorzy wystawy „What is Luxury?” w Muzeum V&A w Londynie przewrotnie odpowiadają na pytanie pytaniem: czy luksusem jest posiadanie rzeczy, czy jest to raczej przywilej rezygnacji z nich?

www.shop-tetra.com

Udostępnij